Mit tegyünk ha megszólal a sziréna

Mit tegyünk ha megszólal a sziréna?

1., Ha az épületbe lépve elfelejtettük kikapcsolni a riasztót vagy elrontjuk a kódot és megszólal a sziréna, ne essünk pánikba! Billentyűzzük be a kódunkat, ha elrontottuk töröljük a rosszat (clear vagy egyes típusoknál #) és a helyes kód beütésével a rendszer elhallgat. Hívjuk fel a Távfelügyeleti szolgáltatót és a megfelelő jelszóval mondjuk le a riasztást, különben a járőrök néhány percen belül kiérkeznek.

2., Ha rendszerünk úgy lett kialakítva, amelyiknél egy adott területet pl. éjszakára beriasztunk, és ekkor történik jelzés, távfelügyelet esetén várjuk meg a kiérkező  őrszolgálatot, és ne kezdjük egyedül felderíteni a riasztás okát. A járőrök kiérkezéséig  zárkózzunk be egy  szobába vagy biztonságos útvonalon hagyjuk el a házat. Ne hősködjünk!

Ha nem külső tényező miatt történt a  riasztás, vizsgáljuk meg, hogy esetleg egy háziállat vagy nyitva hagyott nyílászáró, esetleg mi magunk a védett térbe való belépéssel okoztunk jelzést. A kezelőszervek minden esetben kijelzik, melyik zónában történt az eset, de kérhetjük a diszpécser segítségét is.

3., Ha nem tartózkodunk otthon, a távfelügyeleti szolgáltató diszpécsere jelez felénk valamint  a kiérkező járőrök a riasztás okának felderítése érdekében megvárják az ügyfelet. Nekünk, vagy egy megbízottunknak szükséges a helyszínen megjelenni és együtt megvizsgálni a történteket. Ha nincs távfelügyeletünk, vagy a rendszer csak felénk jelez, ne küldjük se a szomszédot, se egy ismerőst a helyszínre saját biztonságuk érdekében. Kérjük meg őket, hogy figyeljék a gyanús mozgást a környéken, esetleges újabb riasztást és ha ilyeneket tapasztalnak, szóljanak nekünk vagy a hatóságoknak.

4., Ha kikapcsolt állapotban szólal meg a rendszer, valószínűleg az állandóan működő szabotázsvédelem jelez. Előfordulhat takarításkor, hogy egy érzékelő fedelet akaratlanul kinyitunk, vagy el is fúrhatunk egy kábelt, de az is lehet, hogy rossz szándékú egyének szándékosan szabotálják a biztonsági berendezést. Ha nem tudjuk a hiba okát, jelezzük a karbantartónak vagy a telepítőnek.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy működik a riasztó?

Nyugalmi állapotban, egy segítő közreműködésével az összes érzékelőt végigjárva, a kezelőn felvillanó zónakijelzők mutatják az érzékelők jelzéseit (amennyiben a jelzőfények nem lettek korábban letiltva).

Honnan tudom, hogy volt riasztás?

Távfelügyeleti szolgáltatáskor a diszpécserek csaknem minden esetben hívják a megadott értesítendő személyeket, továbbá a kezelő billentyűzeten is kijelzésre kerül, ha távollétünkben riasztási esemény volt.

Mi van ha a betörők elmenekülnek?

A távfelügyelet elsődleges célja nem a bűnözők helyszíni elfogása, hanem a cselekmény megszakítása. A távfelügyeleti szolgálatató "csak" a személyek és tárgyak biztonságát szavatolja.

Elsődleges feladat leellenőrizni, hogy valós vagy téves riasztásról van szó a távollévő ügyfél nyugalma érdekében.

Tényleges betörés esetén a járőrszolgálat megzavarhatja az elkövetőt, illetve biztosítja az ügyfél megérkezéséig a helyszínt, pl. megakadályozandó, hogy teljesen kirámolják a lakást vagy hosszasan kutassanak, illetve a biztosítók is akkor fizetnek kártérítést, ha nincs órákig vagy napokig tárva-nyitva az objektum egy betörési kísérlet miatt.

Segíthetnek abban is, hogy a kiérkezéskor a környékről elmenekülő tettesről részletes leírást tudnak adni a gyors felderítéshez. Szintén segítség az, ha az ügyféllel együtt vizsgálják meg a riasztás okát, hiszen részint a gyakorlatuknak köszönhetően könnyebben felderíthetik a hibákat, nyitva hagyott nyílászárókat illetve biztonságérzetet nyújthatnak amikor a riasztás után be kel menni az objektumba.

Az is gyakran előfordul, hogy a bűnözők letesztelik, történik-e reagálás a riasztó jelzésére, és ha igen, odébbállnak.

Ne feledje! A betörő nem tudhatja, hogy a járőrszolgálat éppen merre tartózkodik, ezért inkább elmenekül!